Consent Mode V2 implementatie

Wat is Google’s consent mode v2

Als u in de Europese Unie actief bent met Online Advertising via Google, dan heeft u Consent Mode V2 nodig om het beste uit uw advertentietegoed te halen.
En net zo belangrijk is dat u de privacy van uw websitebezoekers daarmee respecteert en voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Google Consent Mode V2 is een framework dat u helpt om de toestemming van uw websitebezoekers met betrekking tot cookies te communiceren met Google-tags. Deze tags worden gebruikt om de prestaties van uw website en uw advertenties te meten.

Wilt u de implementatie uitbesteden aan een Roermonds bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met me op.

Contact

Gratis adviesgesprek

Laat uw gegevens achter en ik bel u terug



    *Verplichte velden

    Bent u klaar voor de nieuwe realiteit van online marketing?

    Consent Mode V2 verandert de manier waarop u met Google gebruikersdata verzamelt en gebruikt voor advertentiedoeleinden. Dit kan een uitdaging zijn, maar het biedt ook kansen.

    Consent Mode V2 werkt door:

    • De toestemmingskeuzes van uw websitebezoekers te verzamelen via een cookiebanner of pop-up.
    • Deze toestemmingskeuzes te communiceren met Google-tags.
    • Het gedrag van de tags aan te passen op basis van de toestemming die is gegeven.

    Twee nieuwe parameters in Consent Mode v2

    Google Consent Mode is niet helemaal nieuw. In de originele versie moest er voor verschillende cookies ook al toestemming worden gevraagd:

    • ad_storage
      Wordt gebruikt om de opslag advertentie-cookies mogelijk te maken.
    • analytics_storage
      Maakt opslag mogelijk van cookies met betrekking tot het analyse- en statistiekenprogramma van Google.
    • functionality_storage
      Is bedoeld voor opslag van cookies met betrekking tot de werking van een website.
    • personalization_storage
      Maakt opslag mogelijk met betrekking tot personalisatie (zoals bijvoorbeeld bij het doen van video-aanbevelingen).
    • security_storage
      Wordt gebruikt voor zaken met betrekking tot de beveiliging van website en de gebruikers.

    In de nieuwe tweede versie van de Consent Mode komen er 2 parameters bij:

    • ad_user_data
      Stelt toestemming in voor het verzenden van gebruikersgegevens met betrekking tot advertenties naar Google.
    • ad_personalization
      Stelt toestemming in voor gepersonaliseerde advertenties.

    De waarde van deze parameters kan granted (toegestaan) of denied (geweigerd) zijn. Beide statussen beïnvloeden uw mogelijkheden binnen het Google Ads programma, dus het is belangrijk ze goed in te stellen en terug te koppelen aan Google.

    Een foutieve configuratie van de status van deze toestemmingen kan gevolgen hebben voor het succes van uw Ads campagnes of in het slechtste geval tot het stopzetten ervan.

    Maak uw marketing klaar voor de toekomst

    Consent Mode V2 is een kans om uw marketingstrategie te optimaliseren en tegelijkertijd de privacy van uw gebruikers te respecteren. Voor de implementatie van Consent mode v2 maak ik gebruik van het Cookiebot platform. Neem vandaag nog contact met me op om te bespreken hoe ik u kan helpen.

    Dit levert Google consent mode v2 u op

    • Het helpt u te voldoen aan de AVG-vereisten voor toestemming.
    • Boetes en reputatieschade door niet-naleving van de AVG worden vermeden.
    • Behoud van data: Google zal uw data modelleren waardoor dataverlies wordt beperkt.

    Implementatie uitbesteden een goed idee?

    Het implementeren en beheren van Consent Mode V2 kan complex zijn. Door dit uit te besteden aan een specialist zoals ik, profiteert u van:

    • Expertise
      Ik zorg voor een correcte implementatie en configuratie.
    • Tijdwinst
      U kunt zich focussen op uw core business.

    Proces

    Aanpak voor Consent mode v2 implementaties

    Vrijblijvend adviesgesprek

    We bellen of ik kom bij u langs. Tijdens het gesprek adviseer ik wat u het beste kunt doen.

    Inventarisatie & prijs

    Ik inventariseer wat er moet gebeuren. Op basis daarvan ontvangt u een passende offerte.

    Uitvoering & testen

    Ik ga voor u aan de slag met de implementatie en test deze op verschillende punten.

    Oplevering & uitleg

    Ik praat u bij zodat u weet wat er op uw website werd aangepast en wat u mag verwachten.

    Wie is MarketingDojo

    Roy op de Kamp

    Ik ben een ervaren Online Marketeer die sinds 2012 nooit is gestopt met nieuwe dingen leren. In 2016 ben ik mijn eigen onderneming gestart. In de afgelopen jaren ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de technische aspecten van online marketing die steeds belangrijker worden. Met mijn kennis en hands-on mentaliteit ondersteun ik bedrijven in verschillende sectoren.

    Sinds 2012 in online marketing

    Google Ads gecertificeerd
    > verifieer

    Google Analytics 4 gecertificeerd
    > verifieer

    Kennismaken?
    Foto van Roy op de Kamp - Online marketing specialist
    Google Search Ads Certified badge - voor Online marketing
    Google Analytics 4 Certified badge - voor Online marketing
    Google Ads logo
    Google Analytics logo
    Google Tag Manager logo
    Google Lookerstudio logo

    Kennismaken?

    Wilt u kennismaken of gewoon een keer sparren over wat online marketing voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op per telefoon of e-mail.

    Neem vrijblijvend contact op

    Kantooruren

    Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur

    Marketingdojo.nl is het één-mans marketingbureau met focus op Zoekmachine adverteren, Websitebouw en Data Analyse en is geregistreerd Cookiebot Agency partner. Ik werk vanuit Roermond en help klanten in de hele Limburgse regio.

    Diensten

    Zoekmachine Adverteren

    Websites

    Consent mode v2

    Google Analytics 4

    Google tag manager

    KPI Dashboards

    Bedrijfsgegevens

    MarketingDojo.nl

    Postbus 1180

    6040 KD Roermond

    KvK 65568990

    BTW NL001831095B33