Bent u webshop eigenaar? Dan wilt u vóóraf een beeld krijgen wat het adverteren met Google Shopping u aan omzet zou kunnen opleveren toch? Om u hierbij te ondersteunen, bied ik op deze pagina een vrijblijvende “Omzet calculator”aan.
Naar calculatorDeze tool stelt u in staat om op basis van enkele variabelen een schatting te maken van de omzet die u zou kunnen behalen bij een specifieke investering in Google Shopping advertenties.
Hoe werkt de calculator?
Door het invullen van de volgende variabelen krijgt u inzicht in de mogelijke omzetresultaten uit Google Shopping advertenties:
- Dagbudget
Het bedrag dat u dagelijks wilt besteden aan Google Shopping-advertenties.
De calculator vult zelf het maandelijks budget in. - Gemiddelde klikprijs (CPC)
De gemiddelde kosten per klik die u verwacht te betalen voor uw advertenties.
Geen idee wat de gemiddelde kosten zijn? Neem contact met me op. - Conversiepercentage
Het percentage bezoekers dat na het klikken op uw advertentie overgaat tot een aankoop.
Geen idee welk percentage u hier kunt invullen? Neem contact met me op. - Gemiddelde orderwaarde
Het gemiddelde bedrag dat een klant besteedt per transactie in uw webshop.
Klik op ‘Bereken verwachte omzet’ of klik ‘Opnieuw’ om de tool te resetten zodat u overnieuw kunt beginnen. Na het invoeren van deze gegevens berekent de tool een aantal resultaten.
Disclaimer: aan deze tool en/of getoonde resultaten kunnen geen rechten worden ontleend. Berekende resultaten zijn afhankelijk van een groot aantal variabelen die in de praktijk kunnen afwijken. De tool houdt géén rekening met inkoop- of overige bedrijfskosten