Waarom Cookiebot?
Gebruikt u Google Analytics en/of Google Ads? Zonder een correct werkende cookiebanner riskeert u hoge boetes en verlies aan waardevolle data. De Autoriteit Persoonsgegevens kondigde in 2024 aan veel strenger te zullen optreden tegen misleidende cookiebanners.
Cookiebot is dé oplossing voor een volledig AVG-proof cookiebanner die inmiddels onmisbaar is geworden. Zeker in combinatie met het gebruik van Google Analytics en Google Ads!
Wilt u een juist werkende cookiebanner? Neem dan contact met me op.
ContactGratis adviesgesprek
Laat uw gegevens achter en ik bel u terug
Waarom een AVG-proof cookiebanner?
Cookies die persoonsgegevens verwerken vallen onder de regels van de AVG. Voor het plaatsen van dit soort cookies moet aan de websitebezoeker eerst om toestemming worden gevraagd. “Dat is toch niet nieuw?” hoor ik u denken. Dat klopt. Maar in de praktijk blijkt hier nog niet veel van terecht te komen. En dat kan tot hoge boetes en/of juridische kwesties leiden.
In 2024 werd Google door de Europese Digital Markets Act (DMA) tot poortwachter benoemd. Dit houdt in dat zij van een eindgebruiker toestemming moeten krijgen, vóórdat persoonsgegevens door de verschillende Google diensten mogen worden verzameld. Google doet dit door samen te werken met zgn. CMP partners zoals Cookiebot. De cookiebanners van CMP partners bevatten functionaliteit, die doet waar Google zich voor de DMA aan moet houden.
Bedrijven die gebruiken maken van Google Analytics en/of Google Ads, zullen er op hun beurt voor moeten zorgen dat ze zo’n correct werkende cookiebanner op de website (laten) implementeren.
De implementatie van een Consent Mode V2 cookiebanner kan complex zijn. Ik kan u daar mee helpen.
Dit levert een Cookiebot implementatie u op
- AVG-naleving:
Cookiebot helpt u te voldoen aan de AVG-vereisten voor toestemming. - Verhoogde transparantie:
Gebruikers worden duidelijk geïnformeerd over de cookies die worden gebruikt op de website. - Verbeterde gebruikerscontrole:
Uw gebruikers hebben meer controle over hun privacy. - Meer vertrouwen:
Door transparant te zijn en door de controle van de cookie-toestemming bij de gebruiker neer te leggen. - Bescherming van uw reputatie:
Boetes en reputatieschade door niet-naleving van de AVG worden vermeden. - Behoud van data:
In het geval van een Advanced mode implementatie, zal modellering van data worden toegepast door Google. Ook als gebruikers voor specifieke cookies geen toestemming verlenen. Dataverlies wordt sterk beperkt. - Tijdwinst:
Ik neem u werk uit handen zodat u zich kunt blijven focussen op uw core business.
Proces
Aanpak
Vrijblijvend adviesgesprek
We bellen of ik kom bij u langs. Tijdens het gesprek adviseer ik wat u het beste kunt doen.
Inventarisatie & prijs
Ik inventariseer wat er moet gebeuren. Op basis daarvan ontvangt u een passende offerte.
Uitvoering & testen
Ik ga voor u aan de slag met de implementatie en test deze op verschillende punten.
Oplevering & uitleg
Ik praat u bij zodat u weet wat er op uw website werd aangepast en wat u mag verwachten.
Wie is MarketingDojo
Roy op de Kamp
Ik ben een ervaren Online Marketeer die sinds 2012 nooit is gestopt met nieuwe dingen leren. In 2016 ben ik mijn eigen onderneming gestart. In de afgelopen jaren ben ik me steeds meer gaan verdiepen in de technische aspecten van online marketing die steeds belangrijker worden. Met mijn kennis en hands-on mentaliteit ondersteun ik bedrijven in verschillende sectoren.
Sinds 2012 in online marketing
Google Ads gecertificeerd
> verifieer
Google Analytics 4 gecertificeerd
> verifieer
Kennismaken?
Wilt u kennismaken of gewoon een keer sparren over wat online marketing voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op per telefoon of e-mail.
Neem vrijblijvend contact op
Telefoon
Kantooruren
Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur